Stockholm i mitt hjärta

När jag flyttade till Sverige för åtta år sedan hamnade jag först i stora huvudstaden, och kände mig fullständigt vilse. Jag kom från ”lilla” Oslo och kulturkrocken och skillnaden i storlek var markant. Det tog mig nästan tre år att göra Stockholm till mitt men sedan var jag såld. Och när jag ett år senare flyttade till Göteborg var det med viss sorg jag lämnade bakom mig denna vackra storstad.

Sedan dess har det inte blivit så värst många gånger jag återvänt, men av och till, från tid till annan kommer saknaden och längtan. Och just nu är jag inne i en sådan period. Jag vill vandra bland Söders alla kluriga små butiker, promenera på vackra Djurgården, känna yret i centrum och gå vilse med en kamera i Gamla Stan.

Och apropå kamera så kom jag över ett gäng bilder som visar hur jag minns Stockholm. Se och njut!

Gamla StanKatharina KyrkaNattStadshusetStortorgetStockholm i solnedgångGamla StanSolnedgång

save

save

save

Kommentera

